NIEUWS

Februari 2021

Op deze pagina vindt u het nieuws over de VV Gassel van de maand februari 2021. Het meest actuele nieuws over de VV Gassel kunt u vinden op de pagina actueel.

Ook senioren veldcompetities categorie A worden niet meer hervat
  |  zondag 28 februari 2021  |

Nadat de KNVB begin februari 2021 al had besloten om de competities in de categorie B niet meer te hervatten, is nu ook een streep gezet door de hervatting van de seniorencompetities veldvoetbal in de categorie A. De KNVB had geen andere mogelijkheid nadat het kabinet op dinsdag 23 februari 2021 de bestaande maatregelen in de strijd tegen het coronavirus grotendeels verlengde. De KNVB hanteerde voor de senioren veldcompetities in de categorie A een uiterste startdatum van 10 en 11 april en een minimale voorbereidingsperiode waarin zonder beperkingen getraind kon worden (vanaf risiconiveau ‘ernstig’) van 4-5 weken. Trainen zonder beperkingen zou in dat geval mogelijk moeten zijn vanaf 10 maart 2021. Doordat de maatregelen van het kabinet zijn verlengd tot en met 15 maart 2021, verviel de optie om deze competities te hervatten en de eerste seizoenshelft uit te spelen. Doordat de competities in de categorie A senioren niet kunnen worden hervat, zal er geen promotie en degradatie plaatsvinden. De indeling voor het seizoen 2021-2022 zal worden gebaseerd op de indeling van het seizoen 2020-2021. Gassel 1 en Gassel VR1 komen in het nieuwe seizoen dus wederom uit in respectievelijk de 4e klasse en de 3e klasse. Net als voor de andere teams van VV Gassel organiseert de KNVB ook voor Gassel 1 en Gassel VR1 de KNVB Regio Cup. Dit is dus een regionale competitie zonder promotie of degradatie. Dit aanbod start vanaf het moment dat het kabinet dit toelaat. Begin maart start de KNVB met een inventarisatie onder alle teams in de categorie A over mogelijke deelname aan de KNVB Regio Cup.

Medio maart 2021 duidelijkheid over hervatting van categorie A
  |  zondag 14 februari 2021  |

Al sinds 14 oktober 2020 ligt het amateurvoetbal in Nederland stil vanwegde het coronavirus en de daardoor geldende maatregelen. Of de bal dit seizoen nog aan het rollen gaat, is op dit moment nog niet bekend. Wel heeft de KNVB inmiddels de Routekaart herstart competities amateurvoetbal opgesteld want een normale afronding van de huidige competities in het amateurvoetbal is al niet meer mogelijk. Wat we nog wel kunnen verwachten dit seizoen hangt af van de coronamaatregelen en verschilt per categorie. In het schema op de routekaart staat per categorie het bijbehorende scenario. Voor de categorie A (Gassel 1 en Gassel VR1) hoopt de KNVB in het weekend van 10 en 11 april 2021 te kunnen herstarten. Dit is alleen mogelijk als er vanaf 10 maart 2021 weer getraind kan worden zonder beperkingen. Mocht de competitie daadwerkelijk herstart kunnen worden dan zal alleen nog de eerste seizoenshelft worden uitgespeeld. Van de categorie B (alle andere Gasselse teams) is inmiddels duidelijk dat de huidige competities niet meer worden hervat. In plaats daarvan organiseert de KNVB kleinschalige regionale competities: de KNVB Regio Cup. Alle teams in de categorie B doen standaard mee tenzij zij zich hiervoor afmelden. Dit aanbod start vanaf het moment dat de coronamaatregelen dit toelaten. Klik hier voor de Routekaart van de KNVB.

Nog altijd geen datum bekend voor Algemene Ledenvergadering
  |  zondag 14 februari 2021  |

Begin november 2020 had het bestuur besloten om vanwege de geldende coronamaatregelen editie 2020 van de Algemene Ledenvergadering uit te stellen tot in elk geval na de jaarwisseling. Vanwege de nog steeds geldende coronamaatregelen heeft het bestuur inmiddels laten weten dat er helaas nog geen datum bekend is wanneer deze vergadering wel plaats zal gaan vinden. Zodra een defitieve datum bekend is zal die uiteraard worden medegedeeld.

Tom Vrenken ook in seizoen 2021-2022 hoofdtrainer Gassel VR1
  |  dinsdag 09 februari 2021  |

Tijdens deze door corona al maandenlange amateurvoetballoze periode met inmiddels ook nog eens bar slecht winterweer lijkt positief voetbalnieuws haast onmogelijk, maar het kan dus toch! Het bestuur van VV Gassel en hoofdtrainer van Gassel VR1 Tom Vrenken hebben op maandag 08 februari 2021 namelijk overeenstemming bereikt over verlenging van het lopende contract met één jaar. De in Cuijk woonachtige trainer zal dus ook in het seizoen 2021-2022 als hoofdtrainer verbonden zijn aan het eerste vrouwenelftal van VV Gassel. Beide partijen wilden de dit seizoen gestarte samenwerking graag verlengen en dus duurde het niet lang voordat er een akkoord was. Met de contractverlenging van deze trainer met ervaring in de hoogste klassen van het vrouwenvoetbal, onderstreept VV Gassel nogmaals de ambities voor het vrouwenvoetbal binnen de club. Tom Vrenken blijft er onverminderd naar streven om het Gasselse vrouwenvoetbal naar een nog hoger niveau te brengen. Hopelijk zal er in elk geval volgend seizoen sprake zijn van een normaal seizoen.

Wie jarig is trakteert, komende tijd aantal leuke jubileumacties
  |  donderdag 04 februari 2021  |

Hiep hiep hoera! VV Gassel bestaat dit jaar 75 jaar. Helaas heeft het bestuur moeten besluiten het jubileumfeest even uit te stellen. Maar niet getreurd want volgend jaar wordt er alsnog een enorm groot jubileumfeest georganiseerd. Houd de komende tijd deze website en de Facebookpagina van VV Gassel in de gaten. Hierop worden namelijk een aantal leuke 75-jarig jubileumacties en -evenementen bekend gemaakt!