NIEUWS

Actueel

Juni 2020

Op deze pagina vindt u het nieuws over de VV Gassel van de maand juni 2020. Het meest actuele nieuws over de VV Gassel kunt u vinden op de pagina actueel.

Oefenduels Gassel 1 en VR1 toegevoegd aan voorbereidingprogramma
  |  maandag 15 juni 2020  |

Aan het programma van de voorbereiding op de competitie 2020-2021 zijn inmiddels een tweetal oefenduels toegevoegd. Zo zal Gassel 1 het op zondag 23 augustus 2020 in Oosterhout (bij Nijmegen) gaan opnemen tegen OSC 1. Deze formatie komt uit in de 4e klasse van het district Oost en stond bij het stopzetten van de competitie 2019-2020 op een voorlaatste plaats. De aftrap van deze oefenwedstrijd is om 12:00 uur Een week later, dus op zondag 30 augustus 2020, komt Gassel VR1 op sportpark "de Oude Kamp" in Gassel in actie voor een oefenduel tegen SV Nijmegen VR1. De ploeg uit Nijmegen is net als het Gasselse vrouwenelftal een derdeklasser, maar dan wel in het district Oost. Ook van dit oefenduel is de aanvangstijd 12:00 uur. Uiteraard zijn ook deze twee wedstrijden onder voorbehoud van coronamaatregelen.

Programma voorbereiding op competitie 2020-2021 inmiddels bekend
  |  vrijdag 12 juni 2020  |

Afgelopen donderdagavond stond voor de spelers van de selectie van VV Gassel de laatste training van het seizoen 2019-2020 op het programma. Door het bijzondere en abrupte einde van de competitie 2019-2020 en de daaropvolgende trainingsloze weken waren de trainingen in de afgelopen weken eigenlijk al gericht op de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Inmiddels is het complete voorbereidingsprogramma bekend. Na een rustperiode van vrijdag 12 juni 2020 t/m maandag 20 juli 2020 worden de traningen weer opgepakt op dinsdag 21 juli 2020. Na twee weken met trainingen is vanaf vrijdag 31 juli 2020 t/m zaterdag 15 augustus 2020 een tweede rustperiode ingelast. Vervolgens staat op zondag 16 augustus 2020 de traditionele trainingsdag met lunch op het programma. Vanaf dan wordt er ook gewoon weer op elke dinsdag- en donderdagavond getraind. De eerder gemelde oefenwedstrijd van Gassel 1 tegen Niftrik 1 op zondag 16 augustus 2020 is dus komen te vervallen. Wel zal het eerste elftal op zaterdag 29 augustus 2020 in Cuijk een oefenduel spelen tegen JVC Cuijk 1. Dit duel is echter wel onder voorbehoud. Mocht namelijk op zondag 30 augustus 2020 het eerste bekerduel gespeeld moeten worden, dan komt het oefenduel te vervallen. Gassel 2 zal in de voorbereidingsperiode ook eenmaal in actie komen voor een oefenpotje. Op zondag 23 augustus 2020 is in Beers HBV 2 de tegenstander. De drie bekerpouleduels zijn in principe op zondag 30 augustus, zondag 06 september en zondag 13 september 2020. Een week later, dus op zondag 20 september 2020, zal volgens de huidige speeldagenkalender de competitie 2020-2021 van start gaan. Of alles ook volgens planning gaat verlopen, is uiteraard afhankelijk van de dan geldende coronamaatregelen. De Gasselse vrouwenteams zijn deze week ook begonnen met de zomerstop. De eerste training voor Gassel VR1 en VR2 is op zondag 16 augustus 2020. Klik hier voor het complete programma van de voorbereiding 2020-2021.

Goede opkomst eerste training nieuwe hoofdtrainer VR1 Tom Vrenken
  |  dinsdag 02 juni 2020  |

Ruim vijf maanden na de ondertekening van zijn contract maakte Tom Vrenken deze dinsdagavond zijn debuut als trainer bij VV Gassel. De nieuwe hoofdtrainer van Gassel VR1 kon veertien speelsters verwelkomen bij zijn eerste training waaronder enkele nieuwelingen die de Gasselse formatie zijn komen versterken.

Eerste training Tom Vrenken bij Gassel VR1 (foto 01)

Daarnaast was ook de van SIOL overgekomen Amber Leisiwal aanwezig. Zij zal bij Gassel VR1 de functie van grensrechter, tegenwoordig dus assistent-scheidsrechter geheten, gaan vervullen. Met haar ruime ervaring waaronder ook als scheidsrechter is ze dus een uitstekende versterking voor de technische staf van het eerste vrouwenteam van VV Gassel.

Nieuwe technische staf Gassel VR1

Na een kort welkomstwoordje van de nieuwe hoofdtrainer konden de aanwezige speelsters zich lekker uitleven tijdens de gevarieerde training die uiteraard voldeed aan alle geldende coronamaatregelen. Zo waren er oefeningen waarbij het passen en trappen centraal stond en kwam ook het afronden aan bod. Na zo'n uur en kwartier zat de eerste training van Tom Vrenken bij VV Gassel erop. Komende donderdag is de tweede training. Vervolgens wordt er volgende week ook nog twee keer getraind waarna de zomerstop ingaat.

Eerste training Tom Vrenken bij Gassel VR1 (foto 02)

Vanaf september voetbalclinics We Love Voetbal voor de jeugdspelers
  |  maandag 01 juni 2020  |

Met blijdschap mag VV Gassel bekend maken dat We Love Voetbal komend seizoen voetbalclinics gaat verzorgen in Gassel op het eigen vertrouwde sportpark "de Oude Kamp"! De clinics zullen vanaf begin september gaan plaats vinden en naar alle waarschijnlijkheid op de donderdagmiddagen na school. Verdere informatie volgt op korte termijn. Nieuwsgierig geworden naar aanleiding van deze aankondiging, neem dan alvast een kijkje op de website van We Love Voetbal.