NIEUWS

November 2020

Op deze pagina vindt u het nieuws over de VV Gassel van de maand november 2020. Het meest actuele nieuws over de VV Gassel kunt u vinden op de pagina actueel.

Jubileumfeest 75-jarig bestaan VV Gassel uitgesteld tot juni 2022
  |  zondag 22 november 2020  |

Op 15 juni 2021 is het precies 75 jaar geleden dat officieel de Rooms-Katholieke Voetbalvereniging Gassel werd opgericht. Na de start met 52 leden en aanvankelijk twee seniorenteams is de club inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende vereniging met zo'n 275 leden en twaalf jeugd- en seniorenteams. Ook levert VV Gassel al vele tientallen jaren een belangrijke bijdrage aan de leefbaarheid in het dorp. Meer dan genoeg redenen dus voor een groots 75-jarig jubileumfeest op vrijdag 18 juni 2021 t/m zondag 20 juni 2021. De eerste voorbereidingen hiervoor waren inmiddels opgestart. Vanwege de huidige coronapandemie en daardoor geldende maatregelen, is het op dit moment echter nog heel erg onzeker of er in juni 2021 wel een groot jubileumfeest gehouden kan worden. Gelet op de lange voorbereidingstijd en de financiële risico's bij afgelasting in een laat stadium, heeft het bestuur van VV Gassel daarom besloten om de festiviteiten rondom het 75-jarig bestaan van de club met een jaar uit te stellen, dus tot juni 2022. Uiteraard betreurt het bestuur dit uitstel, maar had men gezien de huidige corona onzekerheden geen andere keus. Bovendien is het zeker geen afstel en het bestuur zal er dan ook alles aan doen om in juni 2022 een onvergetelijk jubileumweekend te organiseren!

Eerste digitale versie clubblad Doeltreffend inmiddels verschenen
  |  maandag 09 november 2020  |

Bij een nieuw seizoen hoort uiteraard ook een nieuwe uitgave van het clubblad Doeltreffend. Na negentien jaargangen met papieren edities is deze week de eerste digitale versie uitgebracht. De redactie en het bestuur hopen uiteraard dat dit net zo gewaardeerd zal worden als voorheen. Met deze digitale versie wil men nog meer mensen proberen te bereiken die zo de verrichtingen van onze club kunnen volgen. Klik hier voor de eerste digitale editie van Doeltreffend.

Op zijn vroegst pas vanaf half januari 2021 weer competitievoetbal
  |  zondag 08 november 2020  |

Vanwege de (aanvullende) coronamaatregelen die gelden vanaf woensdag 04 november 2020 is de KNVB voor het amateurvoetbal inmiddels overgeschakeld op Plan B. Dit plan bestaat uit drie elkaar aanvullende pijlers. Naast de pijlers 2. Plezierig en veilig blijven voetballen en verenigen en 3. Toekomstbestendig voetballandschap omvat pijler 1. Scenario’s voor het uitspelen van de amateurcompetities. In het meest positieve scenario gaat de KNVB uit van een start in het weekend van 16/17 januari 2021 en dat de competities volledig uitgespeeld kunnen worden. Hiervoor geldt dat een verantwoorde start alleen mogelijk is als er voldoende tijd voor iedereen is om op te trainen. De KNVB gaat er in dit scenario dan ook vanuit dat er half december volledig getraind kan worden. Het uiteindelijke besluit om de competitie in januari wel/niet te hervatten, neemt de bond uiterlijk in de week voor de kerstvakantie. Op dat moment moet er voldoende duidelijkheid zijn over de mogelijkheid om volledig te trainen en oefenwedstrijden te spelen. Het besluit vindt plaats in overleg met de belangrijkste stakeholders. Wanneer de competitie niet in januari hervat kan worden, dan zal er een alternatief scenario gekozen moeten worden. Hierbij bestaat de mogelijkheid dat competities op een andere wijze worden uitgespeeld, aldus de KNVB. Daarbij zal er waarschijnlijk een verschil zijn tussen de categorie A (Gassel 1 en Gassel VR1) en categorie B (alle andere teams van VV Gassel). Klik hier voor het gehele Plan B.

Algemene Ledenvergadering 2020 uitgesteld tot na jaarwisseling
  |  donderdag 05 november 2020  |

Zoals gebruikelijk in de afgelopen jaren werd in de maand november of december altijd de Algemene Ledenvergadering van VV Gassel gehouden. In 2020 zal dat echter niet het geval zijn. Vanwege de geldende coronamaatregelen en de onzekerheid over de duur ervan heeft het bestuur namelijk inmiddels besloten om editie 2020 van de Algemene Ledenvergadering uit te stellen tot in elk geval na de jaarwisseling. Zodra er meer bekend is over een definitieve datum zal dat uiteraard door het bestuur worden medegedeeld.